העשורים האחרונים מאופיינים באינדיווידואליזם, חומריות ובפרט נסיגה וניתוק מערכי האדם. כידוע מזה שנים רבות, שאנשים מחפשים במקום העבודה משמעות, הערכה על ביצועים, התייחסות אישית ולא רק כסף.
האם היכולת של מנהלים להחדיר מוטיבציה בכל העובדים היא אפשרית? כשעובדים נשאלים שאלה זו, הצפייה היא לתשובה "זה תפקידי לשמור על המוטיבציה שלי", אך התשובה השכיחה, היא שזה אכן תפקיד המנהל.
מפתיע, לא?! מאחר שמוטיבציה עצמית חייבת להיות פנימית בכדי, שתהיה אפקטיבית לטווח ארוך. על מנת לשמור על הצלחה לטווח הארוך, על המנהל לפתח באופן תמידי את העובדים. עסק מצליח זה לא רק אסטרטגיה טובה ושיווק, אלא העובדים הם הכוח המניע והמוציא לפועל. יש להם היכולת לפתור בעיות, לשפר שיטות עבודה ולהעלות רעיונות לשירותים, שכדאי לחברה לספק.
אם אתה מנהיג ולא רק מנהל, אתה תדע איך להפיק מהם רעיונות אלו. מנהל, המאפשר לעובד ללמוד ולהשיג צמיחה אישית, מעלה את רמת המוטיבציה של העובד ויוצר התייעלות במקום העבודה. שיתוף העובדים, בעיקר בהחלטות הקשורות ישירות אליהם, מצביע על יחס של כבוד אליהם מצד ההנהלה. יצירת שותפות ותחושה של "בעלות", יגרמו לעובד לפעול כשותף עסקי בעל אינטרס משותף,שירצה לתרום הרבה מעבר לנדרש.
איך כמנהלים. אתם יכולים לשפר את ביצועי העובד? השאלות שלהלן הן שאלות מנחות, שניתן לשאול את העובדים, על מנת לשפר את ביצועיהם ולייעל את העבודה.
1. מה אתה הולך לסיים היום?
עובדים כאשר הם נשאלים מה הם רוצים להשיג, זה עוזר להתמקד בהפקת תוצאות טובות יותר, להבהיר את המטרות שלהם ולארגן אותם סביב מטרות הארגון. בנוסף תשובה לשאלה זו מחייבת את העובד לקחת אחריות על המשימות ועל התוצאות.
2. האם יש משהוא, שיכול לעכב אותך מלבצע את העבודה?
3. האם יש משהוא שאני יכול לעזור?
4. איך תדע אם היה לך יום מוצלח?
מטרת השאלות היא לעזור לאנשים להגדיר את הציפיות האישיות שלהם ולגרום להם להזדהות עם ההצלחה. עובד שעונה לשאלה כזו, יש סבירות גבוהה, שהוא יתקדם בהתאם לציפיות שהציב ויום העבודה שלו יהיה יעיל יותר.
המכנה המשותף לשאלות אלו, הוא בכך שהן עוזרות לפתח האחריות האישית לביצועים, מאפשרות הבנה כיצד להשיג תוצאות טובות יותר ולהיות יעיל. בנוסף, השאלות יוצרות קשר משמעותי ותומך, המאפשר לאנשים להבין ולהגדיר פרמטרים להצלחה. כתוצאה מכף המוטיבציה עולה ואיתה הרצון להצליח.
הנקודה החשובה, מבחינתך כמנהל היא, שהתובנות המתקבלות יעזרו לך לנהל את האנשים בצורה יעילה יותר. התשובות יעזרו לך להחליט, היכן תכפה עליהם את דעתך, והיכן תעודד את העובדים לפעול לפי סגנונם. יש לאזן בין הצורך באחדות וביעילות, לבין הצורך ביצירתיות ומקוריות. בנוסף, זה מחדד את היכולת שלך להבדיל בין כישרון, מיומנות וידע ולבחון אם עובד שובץ כראוי, שאם לא, כל המאמצים להניעו ולפתח אותו יהיו לשווא.
לסיכום:שיפור המוטיבציה היא מכלול של גורמים המורכבים מהתרבות, מערכת לזיהוי שיטות תגמול, מנהלים, מעבודת צוות ועוד.
לסיום, שאל את עצמך תמיד האם אתה היית עובד אצלך ?!
יעוץ ארגוני עסקי, ניהול משאבי אנוש , אימון עסקי ואישי כתובת האתר http://www.lb-yeutz.co.il/ניתן ליצור קשר דוא"ל: lb.yeutz@Gmail.com